Nuffnang Ads

Mar 5, 2012

Bornday.....dah tuaaa??????



 Terima Kasih pada kawan-kawan yang wish besday tu ari...terima kasih banyak2 atas setiap doa yang di berikan..Amin...amin..amin..Terima kasih juga buat suami, mak dan ayah mentua serta rakan yang bagi gift, terima kasih....terima kasih juga buat kasih sayang yang dicurahkan kepada insan seperti anakanda ini..Hanya Allah saja yang balasnya....>>tersyahdu syahdan pula.

Usia dah semakin meningkat tp kenapa macam budak2 lagi....>>>tengah berusaha mematangkan diri ni...

Di usia sebegini semakin hari semakin kita belajar erti sebuah kehidupan...
Rasa rindu pula pada arwah mak. Di usianya 26 tahun dia melahirkan Suzie...kebetulan pula tarikh lahir Suzie 26 Feb. Kata suami..kalau rindu arwah, sedekahkan dia AL-Fatihah.......Al-Fatihah............................................Amin.

JOM....Jangan sedih2 lagi.....Meh kita makan!!
Balik Kuantan baru-baru ni sempena besday Suzie...Suzie masakkan mee kari...Jom layan....


 Nah....





 Sangat Nyum--nyum....

glitter-graphics.com

Lama Menyepi???



YA....memang lama aku menyepi...Sejak Raya Cina tu ari satu entri pun aku tak buat. Ni pun nasib la aku tak lupe passwod blog aku..tapi pernah la aku terlupa passwod aku tau...(sengal betul). Kawan2 pesbuk pon tanyer bila nak hupdate blog. Bila orang dah tanyer, baru aku terhegeh2 ingatkan passwod aku tu. Bila penyakit 'M' tu datang memang ape pun tak bleh...Malas amat nak menaip tapi aku kene merajinkan diri juga kerana kasihan melihat blog kesayangan hambe yang tidak diberi perhatian ini. Malas tu satu hal la tapi sebab lainnya adalah aku banyak koje nak dibereskan. Macam2 la...cari kotak nak pindah pejabat la, jage ayam kambing gajah la, unta belakang umah tu sape nak bagi makan?aku juga....aku yang macam badak ni sape nak jaga???Ha...aku juga...>>tengah serius senaman dan men'diet'kan diri ni tau. Aku tahu tu semua alasan..ya..ALASAN. Mungkin aku juga fobia..(ceh!Tibe fobia pulak)...meh aku citer ckit pasal kejadian sewaktu aku cuti Raye Cine tu ari yang menyebabkan aku fobia sampai takleh nak menaip entri..(bapak la hampes nya fobia sampai tak leh buat entri...ALASAN)

Citernya gini....Petang Isnin kot (aku lupe lak ari pe)...Cik Jazie ajak aku pi pantai dalam koi 5 petang gtu. Aku on je sebab best gak jalan kat pantai petang-petang. Sesampai di pantai (Pantai ni dekat Kuantan...>>aku pendekkan citer)...kami terus duduk di bangku yang disediakan...Mak aiiii...angin kuat sampai rase nak terbangkan badan aku yang badak melayang ni. Orang main layang-layang pun bersepah. Dalam 10minit aku dok melayan perasaan sambil bajet Ombak Rindu tu, aku pon cakap pada Cik Jazie nak beli ape2 tak...sebab aku tengah merajinkan diri nak pi beli, aku rase mesti syok kalau makan kopok atau goreng pisang time2 macam ni. Aku pon tinggalkan dia kat bangku tu..aku dengan terkedek-kedek pergi la memanjangkan leher cari makanan. TAPI....TAPI....tengah nafsu makan aku tu meluap2 macam gunung berapi tibe je terus hilang selera bila mana orang ramai lari ke tepi pantai dan aku dengar orang jerit ade orang lemas. Dari jauh aku tgok hubby aku bangun gak dari bangku tu menghadap pantai.. Aku terus pergi kat Cik Jazie. Dia cakap ade orang lemas. Aku lak yang berdebar2..Ombak memang kuat tapi aku tengok ramai je yang mandi. Kalau aku dah takut dah tengok ombak kuat gtu..Ni bukan ombak rindu dah ni. Ni tahap ombak ribut ni....ramai orang berkumpul tepi pantai tu cube menyelamatkan sorang remaja lelaki berbangsa india. Dari jauh kami tengok mereka yang di darat cube buat rangkaian tangan untuk menarik mangsa yang tergapai-gapai tu...Terpikir gak aku...dalam reramai tu tak de ke yang pandai berenang...kalau la aku pandai berenang.....tp aku pernah dengar...kadang orang yang pandai swim pon boleh lemas. 

Bila dah selamat naikkan ke darat...lega ckit dada...tp kencang semula debaran bila ade lagi sorang yang dah tenggelam baham dek ombak. Orang ramai berkumpul tepi pantai tu. Cik Jazie ni demam...tapi aku nak pi tengok dari dekat (macam wartawan pula aku)...akhirnya mangsa yang lagi sorang tu dapat mereka tarik bila ternampak seluar mangsa..dia dah layu...aku cakap kat Cik Jazie pi la tolong rescue kan budak tu sebab dia tau bab2 rescue ni. Aku tak sampai hati lak nak tengok saje. Lastnya Cik Jazie berlari pi tepi pantai. Dia tolong CPR kan. Dia tolong pamkan sampai dia pon tak de tenaga. Air banyak giler keluar. Lagipun Cik Jazie tengah demam. Sian pula tengok dia. Dia berhenti dan orang lain pula sambung. Cik Jazie cakap pada aku rasenya budak tu dah meninggal  tapi dia usaha juga. Lagi pon mak budak tu dah meraung2 kau. Bila ambulance dan polis sampai...mereka berusaha juga menolong mangsa. Tapi betul...dalam berita sahkan dia dah meninggal. Bayangkanlah...mase org dok selamatkan kawan dia yang tergapai-gapai tu, mangsa yang lagi sorang tu dah tenggelam. Sedar2 ombak tolak ke tepi pantai. Budak tu dah layu...Ajal dia.

Aku dengan Cik Jazie lepas kejadian yang berlaku depan mata tu, rase macam fobia juga la. Takut. Ok habis bab tu....Tak nak ingat lagi...hehehe


Cuti tu sempat la aku buat Pavlova..Satu gambar je aku tepek. Gambar yang jadi je. Yang tak jadi aku campak masuk bakul sampah!!!



 Nyum...Nyum...ni sape ade diabetis, diapeha ke jangan selalu makan....


Ok TATA....




glitter-graphics.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails