Nuffnang Ads

Dec 27, 2010

Secret Recepi...

Outing dengan kak azni....just teringin nak makan ni....Sanggup p Wangsa Maju. Pada hal dekat pon ade...saje buang mase n jenjalan... serius teringin nak makan macaroni cheese...




meh layan pic ni....hehehhehehe








Yummyyyy....



Serius sedaappppppppppppp


Gara2 nak penuhi nafsu makan aku...sian kak azni kena teman aku...hehehehe




Ni pon feveereetttt aku....ubi terbako....ubi bako...ubi bako....sumpah sedap!!!!!




sempat aku beli menatang neh...hehehehe...cute kan???





Cherengin Hills & Spa Resort, Janda Baik.

Ha....pada 21 & 22.12.2010 baru-baru ni jabatan pat haku keje wat taklimat kat Cheringin tu...beh juga la...tapi pat tu baru buka so agak sunyi yer...sesuai la sesaper nak honeymoon ke honeystar ke honeydew ke....Perjalanan mengambil mase 1 jam la kot. Kami gerak dalam koi 10 setengah pagi n sampai pon dalam koi 11 lebih la...So...haku xcited jugak la sebab tak penah g ctu kan...nama pon baru buka kan...






Ha....kan dah cakap...ace tengok muke die neh...haishhh tak paham ah!!! Siap minyak kat muke tu leh wat gorang ikan...erkkk>


Kak Azni & Faezah...Fren 4 ever....yeahhhh...

Nadia & Me..

Seperti biasa la kan...aktiviti bergambo mang patot ader...Nurul ni dapat 1 bilik dgn Suzie...So dia baru tau Suzie tdo ganas tak ganaz kan...hahahaha....habis terabur lampu tdo kena kick dgn Suzie semasa tdo...Sopan tak Suzie tdo?????kira ok la tu kan...jatuh ckit aje...



Mang suka la semek nurul ni amik gambo blur gini...bukan nak tayang beg tau....blurkan ckit muke Suzie, baru nampak seni..-seni ker????Jap pk jap!-kami mang kaki seni...erk?


Ape motif jam ni ader dalam neh?Haku pon tak paham!!....yang pasti haku nak amik gambaq tulisan Cheringin tuh...-sengal



Tengah menghantar makluman kepada Cik Jazie...hehehehe...solehah kan sy??hehehehe...mestilah...


Haku mang suke makan!!!!



Serius ah makanan aku dgn nurul tak cukup...beratur punya la panjang...time nak amik asyik habis je...yang tak leh blah nya...si nurul dah amik nasi...daging panggang kena amik kat tempat lain...so si nurui pergi la amik kan, sesudah amik....g la kat meja...tgok makanan dah kena hangkut dgn dak2 serve neh....hahahaha....uwaaa.......sian dia....dan haku pula...makanan tak habis lagi...sambil makan sambil borak dgn nurul...budak tu hangkut juga...haisshhhhh....kita tgh makan la awakkk!!!!!Cuak je muke kami....






Sedap2 posing blackout...ah peduli hape kan...oleh sebab lapo gara-gara makanan kena hangkut kan...meh kita bergambo je...gelap pon gelap la...flash kan ader...minyak pon minyak la muke...janji dapat bergambo biarpon dalam gelap!!!Tapi tak lama....pastu ader dah letrik... :D





Sudahnya selepas kami puas2 bercandid-candid...kami balik bilik dan.....
Punyer la lapo kami kerat megi bahagi 2...ha amik kau...makan lah sorang ckit...uwaaaa...


Oh...tetibe ingat kat Cik Jazie...Uwaaaa....sebenarnya kiter tak leh makan megi...nanti perut kiter sakit...kiter akan melawat jamban kalau kiter makan megi....badan kiter akan sakit2...Cik Jazie cukup tak bagi kiter makan mehgi tu sebab badan kiter tak leh trima....waaaa....tapi kiter telan jugak....sebab lapo kan....lagipon nurul da masak ciap kerat 2 lagi bahagi sorang ckit...sgt hargai la...





Bukan skodeng orang mandi ye...tapi serang hendap aja...clearr....

i'm not single ok....heh heh heh


Minom dolu!!!!


Ni hasil coretan si nurul...kertas tu di sandarkan pada lampu tdo...lampu tdo tu la yang tergolek jatuh mase Suzie tgh tdo...ntah...Suzie dah tak sedar...sedap ngat tdo...mana ader buas....pandai je kamu!!!he he he...

2 hari kat sana kira ok la...aktiviti best2 tapi kesuntukan mase...gambar mase aktiviti tu tak da coz masing2 cbuk mencari harta karun...hehehehe...best2!


Kami bertolak balik dalam koi 1.45pm......dan...ZZzzzzzzz.....





Dec 25, 2010

Aktiviti basoh peliok..belanga..kawah dan sebagainya....

Tengok pada tajuk entry kali mesti pelik je kan...macam la tak penah basoh peliok kan..Bukan tak penah la..ni nak citer pasal aktiviti basoh peliok pas kenduri...kawah beso2...dulu2 tgok penantin basoh peliok tapi dah beso dan merasai sendiri baru la tau macam beh je kan aktiviti neh tapi tak mo dah...ckit2 je sudah...mahu tergeliat pinggang angkat ini peliok la...sesape yang dah berkahwin mesti penah join aktiviti neh pas habis kenduri...hehehehe...kira macam aktiviti wajib la kena basoh periok belanga hak beso2 tu kan...tapi suzie petang pas habis kenduri terus pergi buat shoot outdoor. Kebetulan hujan pula so balik outdoor tu tak basoh lagi la periok2 tu sume...basoh esoknya. Meh layan pic bawah ni...




Ha...jangan tak tau...dalam periok ni ader lagi tau periok lain dalamnya...sakit-sakit pinggang basoh semua neh...pinggan mangkok juga banyak...ha mang wajib la kena basoh kan...kalau tak sape lagi nak basoh...hehehehe...cian cik jazie...kata ayah cik jazie..eh ayah mentua suzie la kan...dia cakap ntah macam mana keadaan anak dia sebab tak pernah wat keje berat...haisshhh...anak kesayangan kuarga ek abg neh???hehehe..tak pe2...it's ok...ala...ckit je basoh ni-TIPU!

Ha...tengok...betapa rajinnya dia...hahahahahaha-haip!!!tak baik gelak tau kat dia...penat dia.Awk ni Suzie, nakal tak habis2....



Sempat lagi tau peace...ngeh..ngeh..ngeh



Sape cakap sy ni nakal???Ha...tgok ni saper yang jirus sy???Org nak berposing ckit kaco aje. nak kena cik jazie ni...jirus air ye....Haip...tapi tak la basah mana kan...hehehe..saja mengusik.




Manyak berat ini peliok...muleh masok suzie dalam ni tau...peliok ini lagi besar dari suzie..so suzie siap bole main nyorok2 dalam ini peliok...aduyai...



See...rajin kan???ye...sy mang rajin!!



Rajin la sgt kalau dah main jirus-jirus kaki....



Tak paham sungguh la...kenape mesti ader peace tu..mang tabiat ke kalau nampak camera???

Ape pon beliau-beliau neh mang sakit-sakit badan pas buat aktiviti di atas...hehehe...Suzie sampai tak leh nak berlari setempat lagi dah...beliau-beliau...hisshh...hishhh...hishhh

Makan obat time...!!!!

Dari sehari ke sehari nak menaip entry ni...hari ni ader la masa ckit tapi pale sakit2 aja...dah 3 hari sakit pale...kata kakak opis...pembawakan budak....oppsss kak...sy masih bercuti...hehehehe...masih belom ader "isi"....sy ader tonsil n migrain sebenarnya...sakit tekak n sakit pale tu selalu kena tapi dah p amik ubat dah...hari ni sabtu just lepak k.l...tak balik umah kat kuantan pon sebab cik suami pon tak da, dia ke kelantan.Ada game under jabatan....Haishhh sgt la boring ni tak tau nak buat aper nak2 bila pale ni berat aje...rase nak hantuk2 kat dinding...nak muntah pon ader...uwaaaaaaaa...

Dah2 jangan nak buat muke toya gitu...awk ni cik suzie...(masih leh guna cik kan)hehehehe...awk ni susah makan ubat kan???awk ngaku je la kan...tak payah nak konon2 buat lakonan awk tu makan obat kan...sy tau awk tak leh nak telan obat yang besar2 tu kan???ngeh...ngeh..ngeh

korang tau tak...obat hak doc bg tu sume besor2 tau..selalu tau suzie dapat obat hak beso2...nak telan pk sepuluh kali duploh kali...jap2....tambah lagi tiga ploh kali. Cik Jazie suh Suzie kerat 4 obat tu..obat tu bujur, Suzie takot bila kerat rase dia lagi kuat pahitnya...erm incik docter..incik docter leh bg sy obat manis2 tak macam obat cacing sy mase kecik dulu???ha...korang jgn tak tau...kalau haku cakap gitu pan doc tu, dia mesti senyom2 aje layan kerenah haku yang tue bangke mintak obat manis ni...maap la doc...sy mang cenggini. Cik suami pon dah paham..tapi still layan..cik jazie ni umor dia 33tahun..sama umor dgn abg kandung suzie...so dia rajin melayan kerenah suzie yang ala2 budak umor 6tahun ni...hahahaha...w/pon sy manja tapi mandiri tau...mandiri tu haper???Berdikari la maksudnya...Haip!!!Tapi sy telan aper obat yang pil2 tu wlopon sy tak dapat obat manis...eh lupe ader gak 1 doc bg obat manis...syrup...syrup ni obat bengkak suzie..mang beh ah kalo obat seme yang dia bg rase gni...manis...rase pon beh je..tapi obat cacing mase kecik dolu lagi beh...kalau dulu mesti nak makan manyak kali walaupon tak leh makan sokmo2 ubat cacing tu...aduhai...ko ni suzie dah macam budak umor 6tahun...budak pon suke aper makan obat...haip!!awak ni mang pelik ah suzie...ye sy mang pelik...tapi bukan alien tahu tak!!...

Sebenarnya sejak arwah ibu suzie meninggal....mase tu umur suzie dalam 6 tahun tak silap....suzie demam terok...terbaring aja tgh2 umah...sian juga kat abah mase tu. Jiran sebelah umah datang tolong perapkan air daun bunga raya kot kalau tak silap la...dia tepek atas dahi...sejuk je rase...pastu dia bawa kuih. Sejak demam terok yang tu, suzie dah tak penah demam terok sampai dewasa ni...cuma tahun lepas la baru suzie kena demam terok...sebab tulang ikan tercucuk tang tonsil suzie...sgt sakit. Docter sampai nak operate suh buang.Tapi tak nak la...TAKUT.. Rase serik demam gitu...terok sgt keadaan...nak bangon pon tak larat. Nak g klinik pon tak larat. Dok sendiri mang gini...kena tanggung dan berdikari sendiri...tapi alhamdulillah juga sebab suzie dah biasa buat semua sendiri.




Ye la...ye la...dah telan dah la pil2 tu sume...so leh tdo tak???





MUAHHHH....

*Mahu titon jap ek...nanti suzie sambong citer...adeehhhh...sakit pale....serang mnyerang lagi...adessss...



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails