Nuffnang Ads

Sep 27, 2011

Ari ni aku sgt sedey...(",)

Entah ape tajuk yang sesuai aku nak letak..aku pon tak tahu...
korang trimalah seadanya tajuk tu ya...

Aku taip sambil nangis ni..(aku mention awal2 sebab aku takut aku ter 'emo' lebih kan)

Sebenarnya ari ni aku ade terasa hati ckit dgn..erm..syyhhhhh...(diam2 je sudah)..Entah mengapa sensitip semacam...tp aku dah ok dah ni...saje nak drama ckit.hahahaha

Kalau korang nak tahu..mang aku ade plan nak benti kerja...tp dalam aku nak benti keje, aku usha keje lain juga untuk menampung kehidupan aku nanti selama aku di Kuantan...sebab aku pon ade masalah aku sendiri, aku ade tanggungjawab aku sendiri, ade loan mase belaja juga nak kena bayor kan...tak kan semua aku nak harap gaji suami ye dak?Aku kan independent orangnya (ceh), so aku tak mahu lah menyusahkan keluarga mahupon suami aku. Selama aku di K.l ni pon, aku sakit ke, aku demam sampai tak leh bangun ke, aku nak ke mana ke, semua tu aku buat sendiri..kawan?memang aku ade kawan yang menolong tp smpai bila kan? kawan kita juga ade kehidupan dia sendiri...aku tak nak susahkan sesiapa....

Aku tahu...aku kawen pon tak sampai setahun..tapi kalau korang nak tahu..aku selalu berulang alik jumpa keluarga dan suami sebab mereka semua di Kuantan. Aku je sensorang kat K.l ni..mase aku zaman anak dara dulu mang aku keje K.l dah...So lepas kahwin mang aku ade hasrat nak benti tp memandangkan susah nak dapat keje sekarang ni, aku keje lagi lah di tempat aku keje sekarang. Sebenarnya opis aku kerja sekarang tak de lagi branch kat Kuantan...kalau ade, aku dah lama isi borang mintak tukar...sayang wooo nak benti sebab bukan senang aku nak dapat keje ni..banyak dugaan aku nak p temuduga dulu. Ni lak keje tetap. Semi gov jugaklah kiranya.

Mase aku dapat panggilan temuduga tu, aku p carik tiket sendiri, sudah lah aku tak tahu puduraya tu tang mana. Aku tawakal aje pergi temuduga. Aku nekad la p K.l mase tu..sampai K.l tak tau pudu mane, nacib la driver bus cakap. Pahtu aku mintak kawan aku tolong..sudahlah mase tu aku tak kenal pon kawan aku sebab kami kenal pon atas dasar alam maya cyber neh tp memang aku baik dgn dia. Nama dia Adi a.k.a Pakcik zombie kg pisang (part zombie kg pisang tu aku saje tambah..hehehehe) jgn marah ek pakcik! Mahu aku tak takut!!!aku bukan kenal muke dia..tp aku tahu dia baik cuma aku hati2 jugak..mana tau dia jahat kan..tp alhamdulillah dia memang seorang kawan yang baik giler kot. Sampai sekarang dia tetap jadi kawan yang baik pada aku. Mase tu dia tolong amik aku kat pudu then hantar umah kawan aku yang kerja di Bukit Aman. Nasib la kawan aku yang keje di Bukit Aman tu baik nak tolong aku walaupon mase tu aku tahu akak umah dia tak berapa nak suke aku tumpang kejap umah dia. Sian kawan aku cover tak nak aku terasa ati kan tp aku tahu lah...aku kenal air muke org suke atau tidak......(menangis gak la aku malam tu time nak tdo mikir susahnya aku time tu)

Sok pagi2 kawan aku siap tolong hantar aku p carik tempat temuduga...kitaorang naik bus then jalan kaki dari pasar seni sampai la Masjid Negara. Tempat temuduga tu dekat Pusat Islam. Puas kami mencarik tau tempatnya..then aku memang ade save no tepon akak yang call aku yang mengatakan aku kena hadiri temuduga tu. Aku pon call akak tu. Dia cakap awak cari bla..bla...bla..then aku dgn kawan aku pon carik la. Berpeluh-peluh aku basah carik tempat nak temuduga...mase tu aku pakai baju kurung ijau..ingat lagi...kawan aku lak lambat g keje gara2 teman aku p carik tempat temuduga...bila dah jumpa tempatnya, aku suh kawan aku tu p keje.
Mase tu punya lah kecut perot aku nak temuduga neh...sudah sejuk econ dia. Mase nama kena panggil interbiu tu, aku lagi lah kecut. Punya lah kecut perot aku ckap pon laju semacam sampaikan panel temuduga tu cakap "jgnla cakap laju2..hehehe"...aku pon hehehehehe...(sengeh cam kerang tak berapa nak busuk!)

Pas habis temuduga je, aku leh tarik nafas lega....FUHHHHH...aku pon p tandas...alih2 aku tak leh kuor dari tandas tu sebab....sebab...sebab....sebab aku tak leh bukak pintu tandas tu sebab ketattttttttt.....ade sorang akak kepada calon temuduga tu yang pelik sebab aku lama dalam tandas..dia dah risaukan aku...dia tanye aku cakap aku ok cuma pintu ketat tak leh buka...dia pon terajang la pintu tu...hehehehe..akhirnya aku dapat la keluar...mase kat luar org tanyer aku nape lambat...akak tu pon citer aku terkurung dalam JAMBAN.

Kenang2....tersenyum sorang aku...banyak kenangan aku di YADIM ni...seronok sgt dgn mereka. Bnyak ilmu aku belaja dari segi kerja...tu yang aku masih bertahan lagi keje kat cni...

Tapi aku cam terasa ati je bila org kate baru setahun kawen...nanti 3@4 tahun ok lah...cube tengok askar tu..kawen ari ni, esoknya dah kena bertugas jauh...masalahnya aku dan suami bukan lah askar dan bukan aku tak faham semua tu...aku faham sgt sebab aku di situasi itu...yang berkata-kata tu bukan di situasi yang sama tahu???Ada orang lagi teruk dari masalah aku...semua tu aku faham...niat aku nak benti bukan sebab aku tergedik2 terkinja2 tak tahan nak berjauhan dari suami...tidak....bukan itu wahai tuan hamba...

Pertamanya: Tempat isteri di sisi suami tak kira susah mahupun senang.

Keduanya: Saye ade masalah kesihatan ckit...(ni tak leh citer lebih sebab ni masalah wanita ye)

Ketiganya: Suami saye ade tanggungjawab yang penting untuk menjaga kedua ibu bapa dan seorang anak yatim piatu yang mereka jaga dan perlu beri kasih sayang.

Keempatnya: Keluarga saya dan juga ibu ayah suami berada di Kuantan

Kelimanya: Suami saye keje Gov under Negeri Pahang

Keenamnya: Kami berdua sudah punya rumah sendiri di Kuantan

Ketujuhnya: Saya tidak berniat nak menetap di K.l (kos sara hidup tinggi kot kat cni....aku dah la miskin tegar!)


Kelapannya: Gaji saye tak de la beso...so...saye tak cukup duit nak berulang sokmo2 K.l - Kuantan...(rabak weh..tu belum kira yang lain lagi tu)

Kesembilannnya: Oleh kerana selalu berulang alik begini, badan saye terlalu lemah dan lesu kerana antibodi badan semakin lemah..saya penat sangat..tak cukup rehat maaa..Jumaat malam sampai Kuantan,pagi2 ahad dah berkemas nak balik...So penat u know!

Kesepuluhnya: Saya mahu meluangkan masa yang ada bersama keluarga dan suami selagi saya masih diberi nafas dan saya akan hargai masa yang ada itu.

Itu belum masuk soal zuriat tu...Oleh kerana masalah kesihatan aku ni...aku kena bersabar. Tak kan semua aku nak citer kan. Aku suke diam je sebenarnya tp kdg aku ni manusia biasa. Ade perasaan..tak semua kehendak orang aku leh penuhi (bajet ayat cam memey..hahaha)

Aku bukan tak boleh nak bertahan sampai 3@4 tahun tinggal di cni tp aku juga ade tanggungjawab lain lagi. Korang bayang la..tak kan aku nak berulang 3 @4 tahun lagi di sini. Kalau ade cawangan opis, memang sah2 la aku orang pertama isi borang...sebab aku masih mahu berkhidmat di organisasi ini...

Abah aku pon dah suh aku balik Kuantan. Katanya kalau gaji aku bila dah potong2 sana cni then gaji tinggal 3@4 ratus je, baik balik je. Betul juga tu. Kos kat cni kan tinggi...aku ni kira mikir 20x nak benti tau sebab banyak perkara aku perlu fikirkan...jgn ngomong sebarang ya kamu...heheheAku ni kira kuat semangat lah..Cool je...(bukan angkat bakul tau) sebab ye pon kadang aku tgok org lain suami baru tinggal kejap dah meroyan bagai...aku je yang tak mahu bercerita tentang diri aku sebab tak nak orang cakap bukan2...tak nak orang kate gedik ke ape. Aku bukan suke suki tau...aku pon ade masalah sendiri kan...(tak kan suke suki je aku nak citer pada semua, yang faham tu faham la...yang tak faham tu sesedap rase jek ek)

Tima kasih pada kawan2 aku yang bagi dorongan dan yang faham aku sebab ada di antara mereka yang senacib dengan aku.
Berat mata memandang berat lagi bahu memikul ye tak? Setiap manusia dugaannya berbeza2...masing2 ade masalah sendiri...so...Chill ok...cool lah beb!!


Jumpa lagi...aku nak sambung keje..habis dah sesi luahan limpa aku....TATA...by the way...aku sayang korang lah!!!










Sep 7, 2011

Memori Raya...(",)

Kalau nak cerita pasal raya...aku rase sedih tp aku selalu pesan dan ingatkan diri sendiri tentang sesuatu...maksud aku, aku selalu ingatkan diri sendiri bahawa ade insan lain yang kurang bernasib hidupnya maka aku harus bersyukur. Namun begitu, aku juga layak untuk rase sedih, gembira dan yang sewaktu dengannya (awat aku skema tak hengat neh?)

Seperti biasa menjelang raye je aku pasti sedih bila teringatkan seseorang...sape lagi kalau bukan arwah ibu aku. Doa aku sentiasa mengiringi dia..dia yang kusayang..dia yang ingin ku peluk ciom..takdir Allah menentukan segalanya.

Doa aku juga sentiasa mengiringi dia...

Sekarang aku dah kawen...Alhamdulillah kuarga suami sgt baik..cuma aku je masih takut2. Ye la..mahu taknya, berapa lama aku tak da mak..aku membesarkan sendiri...tu yang aku jadi sedikit takut...alhamdulillah suami banyak bantu aku mengatasi ketakutan aku tu..aku sebenarnya macam fobia...sebenarnya banyak kisah kehidupan aku yang tragis dan aku rase kalau aku buat novel sangat la tebal...kalau aku terlintas nak buat, aku kena pendekkan kot ceritanya..hehehe

Aku suka buat orang hepi...aku juga suke care kat orang, sometimes orang wat aku terasa ati pon, aku terpaksa ignore je sebab aku rase benda tu kecil dan aku rase aku pernah lalui yang lagi teruk dari tu kot dalam hidup aku. Tp ade lak orang jenis amik kesempatan buli aku kan bila tgok aku jenis tak kisah. Tu abg ipar aku cakap la. Dia kate, aku ni tak sedar yang sebenarnya orang tu buli aku..hehehe.

Eh cop...cop..ape kate layan pic bawah ni



By the way...pic ni gambar Cik Jazie tengah bermaafan dgn mak ayah dia..so sweet..aku nangis kot tgok mereka cenggini....



Seriously aku nangis sampai aku pelok Cik Jazie...basah2 baju melayu dia..Dia turut membalas pelukan dan menepuk perlahan bahuku seperti memahami ati aku yang turut bersedih....



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAFKAN SUZIE SYUHADA ANDAI ADE SALAH SILAP....

Cuti raya dah habis..time balik k.l pula...(>__<)

Semekom...

tak jawab dosa..kalau jawab nak kat saye...(tu ayat budak laki mase balik sekoloh nak ngorat time dulu2)hahaha...

Bytheway...baik hangpa semua jawab salam dulu..dapat pahala tau...ngeh..ngeh..ngeh..

Balik K.l kali ni Cik Jazie hantar...sonok ade peneman...kami bertiga termasuk si Aina Tomey...

Budak tu tdo aja keerjanya sepanjang perjalanan..hahaha.(BAU...ko jgn marah ek kalau terbace ni..pe pon mu mang sweet macam potato...)hehehe



Aku sudah ade dagu dua...kau ado???


Benti makan kat ayam penyet lu...


Aina a.k.a BAU..n me...



Nafsu makan ku makin menggila bila tengok neh!!! (sebab tgh lapo la katekan...)



Jum!!!...soping moping dulu sebelum balik umah...




TATA...(>__<)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails