Nuffnang Ads

Aug 3, 2011

Puasa 2011...Yahuuuu....




Tahun ni adalah tahun pertama Suzie sambut Ramadhan bersama suami tercinta...kami agak xcited memandangkan tahun pertama bergelar suami isteri...

Sehari sebelom puasa, sempatla Suzie meneman Encik Jazie. Dia ada perlawanan bola sepak. Encik Jazie ni kaki bola. Sentiasa ada game. So...demi memenuhi hasrat dia yang suci murni tu..maka Suzie pon teman la dia.....



Oh sungguh kacak dia memakai baju itu...hahahaha...sayangnya jauh la. Tak dapat nak zoom lebih. Al-maklumla....camera murah je kan...


Tahun ni tahun yang paling bermakna buat Suzie...bersama orang tersayang sangatla membahagiakan...Bersahur kali pertama dengan Encik Jazie...Suzie masak daging masak ala hitam...sambal buah macang...sayur bayam masak air bersama telur...meleleh makan sambal...suurrpppp..(sedut air liur...dah la tgh puasa ni).

Siang hari tu Suzie buat Puding Diraja...sangat la susah nak siapkan jala emas dia. Tp tak pe...bulan puasa kena banyak bersabar walaupon kulit muke ni dan panas2 dok tala kat api...wahahahaha...sangat la mengundang kesabaran yang tinggi....Encik Jazie suke Puding Raja ni...Then petang tu Suzie masak mee latna....erm>>>tetiba terliur pula..
Pas siap masak....then bawa p umah ibu mentua....kat sana pula mereka buat nasi ayam..wow!!!...meriah dengan makanan yang banyak...i like!!!!tp sudahnya Suzie makan sikit sahaja sebab minum air aje yang lebih....

Tapi Alhamdulillah...Suzie sgt bahagia dgn keluarga ini...mereka layan Suzie dengan baik...Di hati Suzie...Suzie sgt bersyukur dengan pemberian Allah ini. Tetibe teringat arwah ibu Suzie....Suzie tak pernah merasa berpuasa dan bersahur dengannya. Dia pergi masa Suzie kecil lagi...

Opppsss....tersyahdu pula....hehehe...Suzie kan cool lagi kuat...mane leh sedey2 bulan puasa ni...

Suzie tetibe nak out...(bukan nak sambung nangis tau)hehehe

*Ade org jual baju lak kat opis ni...So....saje nak meriahkan mereka dengan join tengok sekali...hahaha



SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM....



TATA




Hanya Allah yang tahu isi hati ini....jiwa ini...kisah hati ini...Kisah dan perjalanan sukar hidupku hanya Allah sahaja yang mengetahui....

Namun aku sebagai hambaMu Ya Allah...Aku bersyukur...mungkin derita ku sebelum ini di Kau berikan aku kebahagiaan yang ku dapat kini.....Moga kasih ini berpanjangan....Amin....

Tq ya Encik Jazie...I love u more..and more...much...and much!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails