Nuffnang Ads

Oct 18, 2011

Semalam dalam kenangan....Auwwww(",)

Semalam dalam kenang-kenangan...tajuk cam jiwang habis...hik hik hik

Alhamdulillah...syukur tak terhingga pada Allah...

Semalam Majlis Anugerah Khidmat Cemerlang...Rezeki dari-Nya...sebenarnya tak sangka akan dapat sebab orang lain tak kurang hebatnya dalam bekerja...Alhamdulillah..ni semua rezeki...penilaian berdasarkan SKT tahunan, Mc yang minima, EL yang minima...Alhamdulillah juga memang Suzie jarang Mc dan EL....dalam2 nak benti keje tu dpat pula anugerah sebegini...Moga2 ini menjadi satu semangat buat Suzie dan teman2 yang lain...tp InsyaAllah...Suzie tetap akan benti keje juga cuma belum pasti lagi tarikhnya...sayang tetap sayang..inilah tempat Suzie mencari rezeki...

Pengalaman demi pengalaman....kenangan demi kenangan...

Sebelum dapat keje sekarang ni...kerja tempat dulu(salah satu tempat di Kuantan)...Suzie pernah berjalan kaki lebih kurang 1km atau 2km..betapa jauhnya....penat toksah cakap la...kuar umah pukul 6 pagi untuk berjalan sebab kenderaan awam sukar nak dapat area tu..ade tu ade tp kadang lambat..kadang tak de terus......mase tu Suzie duduk umah sewa...Sampai tahap longgar la lutut ni berjalan...dah sampai simpang tempat keje tu pula...siap ade BABI lak berlonggok...haihhh..macam lipas kudung aku berlari....baju kebaya ntah ke mana...kain terangkat ntah ke mana.(mase tu kurus tahap gaban, bole la aku berlari laju kan)..dasat tak dasat aku berlari sambil bawak batu..(tujuan batu sebab nak baling dan alihkan perhatian sang BABI)

Suatu mase aku tak larat sangat berjalan...aku call abah...tp aku tanyer dulu dia kat mane..kalau dia hantar adik2 aku sekolah..sekolah adik aku ni kat bandar jadi time pas abah hantar depa tu..abah bolehlah belok kiri untuk ke tempat aku. Tu pon kalau aku call abah cepat..kalau abah dah sampai umah dia..mang aku dah tak leh la mintak tolong....kalau tidak,aku suh la dia amik aku kat tepi jalan...jarang jugak aku wat gtu sebab aku tak nak susahkan dia. Abah ade gak pelawa dok umah dia tp aku je yang tak nak...tak pe la..aku cuma tak nak susahkan dia.....

Banyak lagi la kenangan dan pengalaman tak aku lupa...

Ape pon...Suzie sangat berterima kasih kepada pihak majikan sekarang kerana beri peluang sebegini dan syukur pada Ilahi atas semua ni....

kesabaran...mengajar kita erti hidup....(",)




2 comments:

  1. waa..lama tak ngendap blog suzie..diam xdiam dh setahun dah suzie kawen ek...ina jgk la yg msh single mingle n available lg...bkn jual mahal, tp jodoh blm ada lg...doakan ina moga cpt dpt jodoh ek...take care!

    ReplyDelete
  2. suzie lame tak update belog la ina..bz ckit.tp pelan2 update ni..ina...kawen jgn lupe suzie tau..tak pe..ade latu nanti jodoh tu...muahhh 10x

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails