Nuffnang Ads

Jan 2, 2013

Menjengah belog setelah 4bulan menyepi..cewah ayat tak leh bla la.. (",)


Jalan yang jammed (permulaan sekolah untuk adik2 semua)...Pagi yang sejukk.....hujan yang mencurah2...syukur...

Cak!!!!Tenggelam timbul je owner belog ni kan. Itu lah masalah yang mahu diperkatakan di sini...Secara jujurnya aku pernah mention dulu yang aku bukanlah tegar berbelog (sekadar suke-suki) sebab tu masuk tahun baru 2013 ni baru lah aku jengah semula belog aku...start ogos 2012 kot aku stop kejap berbelog neh. Ntah ngape mari rase malas nak menaip. Kawan yang sudi jengah dan membace kat belog yang tak seberapa ni pon mula bertanya bila nak update..kawan mu ini ade penyakit malas..tapi kawan cuba memperbaiki kemalasan tu jadi kerajinan ok...nak kate keje banyak (Opis) tak jugak...nak kate keje rumah banyak (bukan keje sekolah) tak jugak...membesarkan badan ade la....haih..sejak-sejak dapat pindah dok dekat suami ni memang makan aje la..kalau tak makan pon, tukang habiskan makanan. Asal masak tak habis tu, yang habiskan 'i' jugak. Guane la tak kembong pipi..kembong perot..kembong jari..betis dah macam peha kambing..(tingat kat innocent gal http://miss-spite.blogspot.com/ kalau sebut peha kambing ni)dah penyakit 'M' tu datang memang habis la. 

Masuk tahun baru ni rata-rata kawan yang berchatting melalui pesebuk akan tanyer ape azam tahun baru...aku jawab tak de azam sebab nak kuruskan badan tak terkurus2..(kalau dah makan bertimbun2 guane nak jadi macam kerengga kan). Tapi aku rase..azam aku macam biasa la kot. Nak buang ckit lemak yang ade ni.(ckit?kalau bole nak banyak la tp ikot kemampuan...ceh ade plak gtu)...sebenarnya diet yang sihat ni perlu keazaman dan disiplin yang tinggi. Ni kang kau makan pagi, tengahari,petang tp tgh malam kau bedal beger cis bedah! Memang tak membantu la kan. Contohnya tgh malam td..aku ni dah makan petang tp malam aku lapar kot sampai dh masuk angin. Cik laki aku pi setat motor beli beger cis bedah kat aku. Aku dah kata aku nak diet tp dia pi beli so aku memang pantang nampak beger cis maka tak semena-mena beger tu masuk mulot dan aku kunyah 40 kali. Ha..dah macam mana.....guane badan aku secara mendadak naik sebegini rupa...tak pe la..org beli aku makan..rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari ye dak... :)


Banyak lagi setori mori ni tapi nanti la...(aku nak pi makan sat)

Selamat tahun baru 2013 buat semua...


Semoga kita semua semakin maju jaya dalam ape jua yang diceburi. Pandang ke depan tapi jangan seteret sgt...tengok bawah sama takut tersepak batu...k bai.



glitter-graphics.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails