Jun 10, 2011

Jawatan Kosong Majlis Daerah Pekan...(",)

Kalau minggu sudah aku p ujian bertulis MPK, tadi pula aku hantar borang jawatan kosong dekat Majlis Daerah Pekan, Kuantan. Oleh kerana sijil aku tinggal kat umah di Kuantan. aku balik la minggu ni sekali lagi untuk berusaha mengisi borang MDP tu. Harap ade la rezeki aku dipanggil temuduga. Aku dah tak larat nak mengisi borang. Pen aku pon dah berdozen habis tau dan gambar paspot aku dah naik nipis negatif dan CD nya sebab asik dok cuci...kah kah kah(sambil wat muke sadis yang amat!)hehehe....-tak pe2...usaha2...

Tapi aku nak citer ape tau, aku sedikit tensen mensen la ari ni coz td pagi aku nak print resume kat umah abah aku tp sadisnya printer wat hal. Aku dah la pepagi tercongok dah depan umah abah aku sambil wat muke seposen nak pakai printer. Printer lak tibe terhangguk2 macam burung belatuk tak cukup makan. Pada hal baru lagi kot cik printer tu. Siap berkilat macam pakai kilat kasut tu....Aku siap tambah ink tp dia still tak mau berjasa pada aku. Aku punye lah lembut lemah gemalai melayan kerenah cik printer ni. (ikut hati nak je aku luku!!hahahaha). Dah tu siap ink dia terkeluar lak sampai habis tgn aku yang lembut macam kayu ni jadi hitam kalah kulit asal aku. -lagi mau mention pasal kulit kelat aku.hahahaha

Alih2 aku p CC je. Lagi cepat dan mudah. Tak pe la...aku kena usaha lebih sikit untuk dapatkan kerja di Kuantan tempat kelahiranku yang tercinta neh. So siap2 dah tengah hari dan memang la tak sempat aku nak p hantar ke sana. So aku tunggu lepas Jumaat. Sempat arr aku masak seminit dua untuk Cik Jazie. Kami makan ayam goreng, sambal belacan, ulam timun, petola masak air bersama pucuk dan tidak lupa air limau oren (untuk melawas berak aku yang sememangnya sembelit!!)

Dalam 2.45 tu kami rempit p hantar borang. Cik Jazie td setia jadi pemandu peribadi aku dan merangkap PA aku. kikikikiki...(walaupon aku ader tergoris ckit keta dia. Sumpah tak sengaja!. Tapi aku lupe nak gtau dia. Kalau dia bace belog ni: "baby...sorry ek, syg tak sengaja...ala ckit je...ciput je kena...hehehe") Aku rase nak luku diri sendiri je! -raya ni mintak ampun.

Paneh mulanya terik tp lama2 mendung dan hujan lebat tok sah cakap la. Bila sampai kat pejabat tu, aku berlari2 kijang sambil lindung borang tu dari basah kuyup. Huhuhu....sedihnya nak dapat kan keje kan? Mohon ade la rezeki dipanggil temuduga lagi.





Kepada kawan2 blogger baru Suzie...Thanks jadi fren Suzie dan bagi support...Muahhhhhh manyak2!!!!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails