Nuffnang Ads

Apr 29, 2015

Bunga rampai simple


Hai...hai!!

Kelmarin dulu duk tarah ke pokok pandan sebab banyak yang tak elok. Sejak berpantang tak duk rumah sendiri mmg kesian kat pokok2. Ni dah sihat boleh lah nak cara ke pokok2 tu. 

Mana pandan yg elok2 tu saya ambil. Saya suka bau yang wangi2.. amboi...sapa yang suka bau busuk..iye dak. Kentot pon busuk!! 

Saya pula suka ambil pandan tu sebab nk buat wangian dalam rumah. Kadang tak daya juga asyik nak beli pewangi rumah dan bilik kan. Makanya.....

Selalunya begini lah saya buat. Sempoi sangat. Potong pandan..letak dalam mangkuk...kemudian renjiskan pewangi rampai....

Saya memang suka sgt bauan ni sbb macam rumah kenduri bau rampai...sebab tu asyik botak aje pandan tu.....ngeee

Jadinya....tiap kali tetamu rumah mesti mereka ckp bau mcm pengantin. Sebenarnya bau dari pandan dan pewangi tu. Jimat pon jimat ko. Try lah....letak dalam bilik..ruang tamu....harum semerbak!!!





 Minyak wangi ni boleh beli kat mydin. Belambak.


 Letak dalam jaring macam ni. Jaring ni sebenarnya ubat gegat dalam tu. Bila dah habis kak jemah ambil buat isi menda alah ni. Berguna. Pastu gantung kat atas sliding door.




glitter-graphics.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails