Nuffnang Ads

Dec 25, 2010

Makan obat time...!!!!

Dari sehari ke sehari nak menaip entry ni...hari ni ader la masa ckit tapi pale sakit2 aja...dah 3 hari sakit pale...kata kakak opis...pembawakan budak....oppsss kak...sy masih bercuti...hehehehe...masih belom ader "isi"....sy ader tonsil n migrain sebenarnya...sakit tekak n sakit pale tu selalu kena tapi dah p amik ubat dah...hari ni sabtu just lepak k.l...tak balik umah kat kuantan pon sebab cik suami pon tak da, dia ke kelantan.Ada game under jabatan....Haishhh sgt la boring ni tak tau nak buat aper nak2 bila pale ni berat aje...rase nak hantuk2 kat dinding...nak muntah pon ader...uwaaaaaaaa...

Dah2 jangan nak buat muke toya gitu...awk ni cik suzie...(masih leh guna cik kan)hehehehe...awk ni susah makan ubat kan???awk ngaku je la kan...tak payah nak konon2 buat lakonan awk tu makan obat kan...sy tau awk tak leh nak telan obat yang besar2 tu kan???ngeh...ngeh..ngeh

korang tau tak...obat hak doc bg tu sume besor2 tau..selalu tau suzie dapat obat hak beso2...nak telan pk sepuluh kali duploh kali...jap2....tambah lagi tiga ploh kali. Cik Jazie suh Suzie kerat 4 obat tu..obat tu bujur, Suzie takot bila kerat rase dia lagi kuat pahitnya...erm incik docter..incik docter leh bg sy obat manis2 tak macam obat cacing sy mase kecik dulu???ha...korang jgn tak tau...kalau haku cakap gitu pan doc tu, dia mesti senyom2 aje layan kerenah haku yang tue bangke mintak obat manis ni...maap la doc...sy mang cenggini. Cik suami pon dah paham..tapi still layan..cik jazie ni umor dia 33tahun..sama umor dgn abg kandung suzie...so dia rajin melayan kerenah suzie yang ala2 budak umor 6tahun ni...hahahaha...w/pon sy manja tapi mandiri tau...mandiri tu haper???Berdikari la maksudnya...Haip!!!Tapi sy telan aper obat yang pil2 tu wlopon sy tak dapat obat manis...eh lupe ader gak 1 doc bg obat manis...syrup...syrup ni obat bengkak suzie..mang beh ah kalo obat seme yang dia bg rase gni...manis...rase pon beh je..tapi obat cacing mase kecik dolu lagi beh...kalau dulu mesti nak makan manyak kali walaupon tak leh makan sokmo2 ubat cacing tu...aduhai...ko ni suzie dah macam budak umor 6tahun...budak pon suke aper makan obat...haip!!awak ni mang pelik ah suzie...ye sy mang pelik...tapi bukan alien tahu tak!!...

Sebenarnya sejak arwah ibu suzie meninggal....mase tu umur suzie dalam 6 tahun tak silap....suzie demam terok...terbaring aja tgh2 umah...sian juga kat abah mase tu. Jiran sebelah umah datang tolong perapkan air daun bunga raya kot kalau tak silap la...dia tepek atas dahi...sejuk je rase...pastu dia bawa kuih. Sejak demam terok yang tu, suzie dah tak penah demam terok sampai dewasa ni...cuma tahun lepas la baru suzie kena demam terok...sebab tulang ikan tercucuk tang tonsil suzie...sgt sakit. Docter sampai nak operate suh buang.Tapi tak nak la...TAKUT.. Rase serik demam gitu...terok sgt keadaan...nak bangon pon tak larat. Nak g klinik pon tak larat. Dok sendiri mang gini...kena tanggung dan berdikari sendiri...tapi alhamdulillah juga sebab suzie dah biasa buat semua sendiri.




Ye la...ye la...dah telan dah la pil2 tu sume...so leh tdo tak???





MUAHHHH....

*Mahu titon jap ek...nanti suzie sambong citer...adeehhhh...sakit pale....serang mnyerang lagi...adessss...



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails