Nuffnang Ads

May 23, 2011

Honeydew...Part 3..~~Destinasi Cuti2 Mesia.


Sambung lagi dari entry yang sebelom ni...Agak2 tak bace lagi sila back semula la ye...tak larat den nak taip2 ni ha...ni pon berbalot tgn bengkak ni ha dok menaip entry yang tak penah nak siap ni...(pada hal aku jatuh jamban)-nanti aku citer bab tu...hehehehe

haih...bila nak habis pon tak tau la...

Ni hari kedua....

Sebelom kuor berjalan2...sarapan dulu la kan..penting tu...kalau aku tak makan mahu aku berguling2 gastrik tahap cipan...





Pas je aku sarapan ala kadar...(tolong jgn nak menipu)-ok!sebenarnya bukan ala kadar...aku makan banyak ok...semua makanan yang ade..aku rase..erm...bukan rase...aku mencekikkk ok!-bukan ape...tu tuk tenaga sepanjang hari nak berjalan ni....hahahaha

Pas je makan, kitaorang terus ke tempat neh...ala...korang yang pernah g mesti dan kompom2 ar singgah sini borong hak mak korang pesan, jiran korang pesan,kawan2 korang pesan dan budak opis pesan kan???kan???ala....aku pon same la gak...sampai rebeh beg aku...alang2 dah beli minyak..meh tolong urut bahu aku yang dah rebeh ckit ni....



Taraaa.......ha mang saje aku pose bongkok gtu!!




Aku mang buat2 cbuk la kan time ni...tgh cbuk bace list hak orang pesan...hahaha...hak sorang lagi tukang jadi jurukamera...baguih2..hehehe



Sampai aku sendiri penin...dah tu siap call akak opis tanyer semula...kikiki
(sila klik pada gambo kalau tak nampak ape yang ditulis)



Ni korang mesti tau punyer....gamat yang di mumiakan...erk???ntah la..aku hentam je pon...hahahaha



Ni pula akar kayu dan rempah ratus untuk dibuat minyak gamat...banyak juga ek bahan2...



Seperti biasa...aku mang suke aktiviti ni...peace!!!



Naceb baik arr ade awek tolong amikkan pic kitaorang...kalau tak de,mang macam biasa la amik gilir2...muhahahahaha...(",)



Kereta yang banyak berjasa pada kami sepanjang berada di sana..hehehe




Ni pula tempat masak minyak gamat tu...haihhh...pedih mate weh dok dalam tu tapi sebab aku gatai nak celup2 jari kan dalam koli paneh tu so tahan je la mate....



Org cbuk celop...aku pon nak gak la celop kan...tengok...hebat tak aku????
Ala....suam2 je....tp ace korang celop dalam2...agak lecur tak?korang buat dulu then aku ikot ok!



Koli yang berasap dan mendidih ni pon aku celop ape...tp gambo aku tak masukkan la sebab kang kate aku menunjuk2 plak kan...hahahahaha...-aku rase nak tumbuk diri sendiri je..(",)



Saje je la aku amik pic ni dari dalam keta...wat2 kenangan...ceh!mcam tak mau berpisah je gayanya....-pakcik ade jawatan kosong tak???



Kemudian kami terus ke Oriantal Village...Nak p naik Cable Car...Part ni aku seram2 kuku sebab aku benornya gayat tempat2 tinggi ni...Oleh kerana aku rase ni la percutian aku dan rase rugi pula tak naik...so aku keraskan juga hati aku yang kecut ni supaya naik juga Gunung Mat Chincang tu....


Dah sampai...cuaca mang sangat la terik...mang terbako la kulit aku hak mang semulajadi terbako ni...(^___^)



Itu dia.....anak sape la ni...(",)



Meh layan pic yang aku tempek ni....



Ha....ni dia...tak buka lagi weh. Tengok jam koi 11pagi. Buka koi 12pm...terpaksa la kami menunggu dan merayau2 dulu...sempat lagi la cari ole2 utk kengkawan...



Maskulin tak???hahahaha




Oleh sebab penat merayau2....meh buang mase....






Tu dia...elok2 tadi kosong...sekarang dah ramai org...kami terlambat ckit...ralit g rayau dah kena beratur panjang gni....huhuhuhu...aku rase nak berguling2!




Muke bosan!!




Ceria ckit sebab dah lepas fasa pertama...satu fasa lagi menunggu kat depan nu...nak kena Q lagi ok!!-nacib aku ni penyabar...hehehehe





Bila dah dapat naik...aku nak sengeh lebar2 kalau bole...tp perot aku kecot nak mam_ _s!!!




Eleh....aku rase mamat sebelah aku ni pon kecut jugak kot....kaber je tu...hehehe




Tengok....nampak muke lega dia bila dah sampai...hahahaha





Yang ni tak payah la nak ditafsirkan memek muke dia sebab aku sendiri tak paham...



Saje aku tempek pic tu....


Tinggi...cantik kan permandangan ni...aku suke...takjub!





Ni pon saje je aku tempek muke pakcik ni....eh abg ni...bukan saje pon..aku nak amik pic stesen yang lagi satu tu sebenarnya...habis da dia nak ditempekkan so halal je la ye yop...



Ni kami nak turun ke Jambatan Gantung...seram beb!!!






Ni aku cam berani la kan....



Serius aku takut nok!!!-tp muke maintain berani.(",)






Tengok yang ni....pic ni aku pegang kuat tgn Cik Jazie...dia cbuk amik pic aku...aku dah la tgh kecut....dia gelak2...aku siap tarik baju dia...habis dia nak amik pic aku, aku lak tak mau lepas baju dia...dia suh berdiri sorang...huhuu...tu sebab pic ni jadi gni...hehehee


Bila dah lepas pegangan...gini la jadinya....dia hulur sapu tgn sebab aku dah nangis tak hengat....hahahahhaa...budak2 aku tgok rilek je....aku??????Malu....


Tengok.....aku malu weh nak tempek ni pic ni. Muke baru pas nangis..siap Cik Jazie ketawa !-Aku bukan manje tau korang...aku just gayat pada ketinggian yang cenggini...bila angin tiop...aku rase nak terbang sekali...uwaaaaaaaaaaaaa





Encik....ni bukan citer industan ye!!!






Time nak turun td ok la...ni time naik...hah...semput den!!!



(silalah klik pada gambo utk besarkan)


Muke penat weh!!!



Cuaca paneh...tp angin ade kira ok la. Aku lak sanggup pose cenggini....siap duduk bagai(malu).So pic aku ni gelap la ckit kan...walaupon sememangnya aku mang jenis terbako semulajadikan....tengok...nampak mate dengan gigi aku je....-nak sigong ke???

*sigong tu=siku la maksud aku!!!




Sempat juga la perot lapo tak hengat...kami pon beli la begerak kan..eh...beli beger...beger ayam je pon tp mahai gilo!!bako kang...bako kang...tp sebab lapo kan...mencekik je la....lame2 dok kat atas tu sejok juga la...(",)









Dalam 2.30pm tu kami turun dari ctu sebab nak p Telaga Tujuh...




Ni aku nak stori mori...mang sesak segala urat aku naik tangga Telaga tujuh ni...mengah tok sah cakap la...kena kejar dek monyet lagi....mahu relai tulang aku!Aku lak gatai bawa air yang aku beli mase kat bawah. Siap beli rojak buah lak tu...bila dah aku bawa plastik, makin rancak la plak monyet2 ni datang dekat...aku gelabah beruk weh...aku pas pada Cik Jazie. Cik Jazie sorok belakang dia..hahaha...tp pada aku masih ade air lagi...mulut aku tak henti2 berzikir...zikir aku ialah..baby...baby....baby...hahahaha...punye la takot mulut aku bising panggil si baby aku tu la...Cik Jazie ape cakap diam dan slow2...jgn lari(rabak la kan aku nak lari...tak larat sangat dah)....besar tau monyet2 tu...aku nak nangis. Nasib tak lama depa blah...aku cepat2 dengan Cik Jazie lepak kat pondok yang berdekatan...makan rojak buah dulu seminit dua...


Hambik kau!!!Mahu tak lutut aku longgar!!!




Bila sampai atas aku la paling lega...tapi hanginnya bateri kamera low tahap cipan....aku terpaksa la berjimat cormat guna kamera...so mang tak banyak la pic kat Telaga Tujuh ni...dan aku sempat la tengok si monyet tu songlap beg mat saleh yang sedap2 mandi tu...hahahaha





Dah hilang penat tu...kami amik keputusan turun jam 4pm. Kalau ikut hati nak je aku terjun mandi...Rugi lak tak bawa baju mandi...huhuhuhu
Turun tu pon penat jugak weh...macam tak de brek kaki aku...sakit gak la lutut aku..

Sampai kat bawah aku rase penat nak mati...hahahaha...rase ni bukan honeymun kami tp macam p panjat gunung...hahahaha...

Terus kami p lak kat Taman Buaya...dalam koi 4.45pm la sampai sana. Mang selama dok sane berape kali gak la kami sesat bagai..siap pusing satu pulau..Cik Jazie suh aku bace peta tp masalah aku sekarang aku ni mang gagal la bace peta kan. Sah2 la sesat gabak!!Alih2 tukar...dia bace peta aku lak bawak keta..hihii



Seram tengok gigi Cik Buaya yang comel tu...




Ada pekerja ctu cakap buaya ni cacat...tengok muncung dia...




Seram mak....auwww..


Ni last pic kat Taman Buaya sebab bateri terus kong king kong!!!...sob...sob...sebab tak dapat amik pic buaya diberi makanan.


Koi 6pm dah tutup so kami terpaksa memblahkan diri kami...then sebelum balik hotel, kami singgah Idaman Suri...sebenarnya kami jumpa tempat tu tak sengaja...ape lagi singgah la kan...patut la dengar orang cakap murah kat ctu...mang rambang mate weh tengok pinggan, gelas smua. kami siap beli periuk!!

Then singgah sekali lagi kat Pekan Kuah. Sebelom sambung soping pekena laksa dulu...(tapi aku laksa + nasi lemak)...Geleng pale Cik Jazie tgok nafsu makan aku!!-hahahaha

Pas makan kami p cari barang2 yang dikirim...barang sendiri last sekali ok!...Bagasi kami beli sebab murah lagi pon bukan senang nak dapat harga murah gtu...beli kain pelekat n kain batik utk mak ayah kami. COKELAT!!! itu sudah pasti beb!!Juling kejap mate aku tengok macam2 cokelat.Mang pueh hati dan sgt penat...sampai hotel pon dah 9.30malam....




Peace....kami sangat penat...balik solat dan mandi2...kemudian kuor makan.

Makan ala kadar je sebab penat sangat...aku just makan mee bandung..Cik Jazie makan mee goreng...sedap gak...



Ni suasana malam kat depan hotel...11.30 malam baru pai hotel..balik tu dah tak nampak ape...masing2 terus krohhhh...aku la mang tak larat...mate macam tak leh nak bukak dah....Cik Jazie lak makan pasembur kat bilik sambil mate pejam2...hahahaha



Cik Jazie penat tp sempat lagi tapau pasembuq...hehehe


bye....sambung lagi part4...hehehe

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails