May 8, 2011

Honeydew...Part 2..~~Destinasi Cuti2 Mesia.

Sambungan...hiihi

Oleh sebab aku ade penyakit malas yang amat sangat, baru ni la aku nak up date..jgn marah ya..meh layan citer aku hak basi neh tp aku tetap nak stori mori gak...mana tau ade sesape nak p sana leh la usha2 belog aku kan tengok part2 menarik. Sape yang terlepas bace entry aku sebelom ni leh la patah balik bace k...


Kembali pada topic asal...pas je aku check in (kami dok kat eagle bay) dan mandi dan solat zohor (berapa banyak dan la)....dalam pukol 1.45pm tu kami terus p underwater world...ade la dalam 20 minit kot nak sampai ctu..

meh layan gambo poyoz aku...wakakakaka






Ahaks...macam kitaorang berdua je yang datang ctu..tak dak orang kan yang lalu lalang belakang aku tu...hahahaha


Mase nak masok tu ade la girl ala2 tomboy ni amik gambar kami tuk jadikan kenangan tp mang harem la kan aku nak beli mahal wooooo...sampai rm50..huh baik tak payah...tp sebab aku ni baik ckit kan aku beli juga la key chain yang ade muke kami dua...hahahaha (rm15 je pon) tp tetap mahal! kedekut ckit time neh sebab banyak tempat lagi nak p...hehehe



Aku tak do keje p amik gambaq ular ni pada hal aku ni punya la takut pada haiwan neh...


Oh rase nak masok sekali dalam aquarium neh berenang-renang enak bersama cik ikan...agak2 la kalau aku buat macam tu kan...sure aku kena tambat hanto wad gilo...!



Ni satu lagi spesis yang hebat...ceh!ayat skema dowh!Tak de arr...aku saje je amik gambo encik iguana tu...sebenornya banyak lagi aku amik gambo heiwan2 tp tak masokkan dan belog sebab lambat nooooo oplod...tenet lembap macam siput sedut aku nak cakap kat korang...jadi yang ade gambo ni je la aku oplod.


Ni tak tau mamat cina mane....hahahaha
(kalau dia bace belog Suzie ni habis la)DUSSSHHHHH....




Konon cun arr tu pose gtu!!




Ni nak tau nya ade makcik yang keje kat ctu tolong amik kan. Dia ofer kan diri nak amikkan gambo kami. Mungkin kesian kat kami asik amik gambo sesame sendri. Hahahaha. Dah macam pe je amik gambo tgn sebelah dok klik kamera...maceh ye makcik...



Bila dah teruja beginilah gayanya....aku yang sengal!




Sila abaikan pic aku yang gelap tu...aku just nak tunjuk peguin belakang aku tu jek.


aku tak tahu lah berapa umor makcik pakcik peguin neh...ce korang tengok rambut dia tu....hahahaha...





Giler sengal!!!


Ni pon!!! (tibe malu lak tgk aku yang sengal gni)



Encik Jazie pon bolok juge!!hahahhaa


Ni tak payah aku kenal kan...korang seme dah tau...



Ni landak laut...ye kot....aku pon hentam jek...tp aku penah la pegang menatang neh... Tajam2 gtu...tp kena hati dan kita kena sentiasa pegang lembut2 walaupon tgn aku kasar nak mam_ _s!!!



Meh layan lagi pic kat bawah ni...
tu pon kalau korang tak bosan arrr...kalau bosan sila la out...hehehe




Bapok la beso ikan kerapu neh...huhuhu....takotssss...



sila la klik pada gambo kalau tak nampak ape yang aku taip tu...







Tu kuda laut...ni la kali pertama aku tgok hak jenis gtu...macam pokok weh!


Ok done!!!dalam koi 4pm gak la kami kuar dari tempat tu...

kat luar cuaca panas gila...(mang aku suke guna ayat gila atau bapok sebab nak menunjukkan sangat2 la panas)ceh!----Akhirat lagi la panas---Cik suami balas balik ayat aku tu...hehehe

Kami pekena laksa dan rojak buah...perghhhhhhh...mang meletop arrr sedap!!!

Tak caye ce tgok cik jazie makan....




serius dia makan sampai aku pon dia tak pandang tau...tak sedar gambar kena amik...bila balik dia tgok kamera leh lak tanyer aku bila mase amik gambar ni...caiiittttt....




Pastu kami p Makam Mahsuri...ralit weh aku doh bace lagenda tu...tp gambo dalam tu tak leh amik so kat luar tu je la leh bergambo...





Ni la makam Mahsuri...dia dihukum bunuh pada 1235 hijrah...korang leh klik pada gambo tuk besarkan...leh bace besar ckit pada batu tu..


Tu umah Mahsuri dan mak ayah dia suatu ketika dulu...



Meh kita masok...tgok ape ade di dalam....





Kecil je tingkap dia...macam seram je aku wat muke gtu...hahaha



Ni la dalam umah Mahsuri....



Belakang tu gambar dia....Ni dalam bilik Mahsuri....



Tu la bilik dia tau...



Ni dalam ruangan rumah....ade buaiii baby.....




Ni pula kat dapur....cik Jazie eksen sedang kukur kelapa la tu...hehehe



Ada satu katil kat dapur...



Ni pula dapur mereka....terasa berada di zaman dahulu kala pula....mang aku teruja beb!!!!!!







Ni lak bawah umah Mahsuri....ada peralatan lama....





Telaga Mahsuri....sejuk weh air....sedap je basuh muke sebab cuaca panas...



kalau la kamera aku jatuh dalam neh...mahu 40 hari aku nangis berlagu.....!!!!




Best wooo basoh muke....sejok!!!!!





Ni time kuar dah...depa nak tutup da...sebab dah petang. Koi 6petang depa dah tutup....

Pastu aku n Cik Jazie terus p Pekan Kuah soping moping.....YEAY!!!!



Mase ni aku pakse Cik Jazie amik gambo aku kat cni....hahahaha...



Balik bilik rehat kejap....kami kuar koi 8malam g makan kat pantai chenang pula....mang saje je nak rase makan kat ctu...dari hotel ke Chenang ade la dalam 20minit....lapo tersangat!!!!



Aku mang diam tak terkate sebab lapo kan...bedal je la oder ape pon...mang akan habis punyer...



Ni untuk 2 orang makan....ha jangan pengsan sudah.....




Hambik kau....licin tak hengat!!!!!





sebelom balik sempat pula aku hambik gambo dengan mahkluk ni....ce korang tengok kat badan kerbau neh...siap ade menu makanan.....siap ade tet_ k dia lgi tu tak tahan....hahahahahahahahahahahaha.....(Korang cari sendiri la) kikiki


Hari pon dah malam....penat sesangat....

bye.......sambong part 3 la plak.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails